5 tips om je onderneming online actief te maken

Dit jaar hebben wij een explosieve toename van online bestellingen gezien bij onze klanten. De voornaamste reden waarom dat zo is hoef ik denk ik niet uit te leggen. Wat ik wel graag wil uitleggen is hoe jij je onderneming online actief kan maken, zodat er omzet binnen blijft komen!

1 Bied je assortiment online aan

Bied jij je producten en/of diensten nog niet online aan? Zonde! Juist door deze ook online aan te bieden kun je meer mensen bedienen met jouw fantastische oplossing. 

Je kunt dit doen door bijvoorbeeld een webshop te laten maken. Het kost jou overigens bijna niets om een iDeal betaling aan te bieden voor jouw klanten. Wanneer je bijv. van Mollie gebruik maakt, kost dit maar 29 cent per transactie!

Hierna kun je bijvoorbeeld door middel van online marketing meer exposure voor jouw onderneming genereren. Want een goede webshop wordt niet 1-2-3 gevonden als deze online niet gevonden wordt. 

2 Afspraken online inplannen

Voor een goede agendabeheer hoef je geen dure secretaresse in te schakelen. Door allerlei online oplossingen kun je makkelijk en snel een formulier op jouw website plaatsen, waarbij men zelf een afspraak kan inplannen voor een digitale meeting. 

Wij raden op dat gebied Calendly aan, die tal van integraties aanbiedt en bovendien gratis te gebruiken is!

3 Zorg dat je lokaal gevonden wordt

Is het jou al eens eerder opgevallen dat wanneer je naar een kapper zoekt in Amsterdam via Google, dat je hele andere resultaten krijgt wanneer je in Zoetermeer bent?

Dit komt doordat websites met eenvoudige speciale code aan Google hebben verteld waar zij gevestigd zijn. Een goede eerste stap is om jouw onderneming aan te melden bij Google’s Mijn Bedrijf, waarmee je alvast aan Google vertelt waar jouw organisatie gevestigd is. Erna hoef je enkel met eenvoudige SEO optimalisatie aan te geven dat jouw website op hetzelfde adres gevestigd is.

Zo krijg je ook nog eens een mooie kaart op de zoekresultatenpagina van Google!

4 Besteed aandacht aan jouw verhaal

Iedere onderneming is ontstaan door bepaalde beslissingen. Hier zit ongetwijfeld een mooi en uniek verhaal achter die jij naar buiten toe kan communiceren.

Zo is CodeBros ontstaan uit een vriendschap en willen wij deze vriendschap met onze klanten delen.

Het is een bewezen feit dat een persoonlijke tint op jouw website voor meer conversie zorgt, dan wanneer jij dit niet zou doen. Het voelt namelijk voor de bezoeker vertrouwd aan, doordat zij weten met wie zij eventueel te maken krijgen. Dit maakt het eerste gesprek tussen jou en de potentiële klant al een stuk makkelijker!

5 Denk eens aan adverteren

Advertenties zien wij overal op het internet terugkomen. Irritant zou je kunnen denken of je gebruikt al een ad blocker om dit niet meer te zien. Maar denk nu eens andersom. Wat gebeurt er als jijzelf online gaat adverteren voor jouw onderneming?

Door online advertenties in te zetten kun jij een specifieke doelgroep aanspreken om bijvoorbeeld een artikel bij jou te kopen of een dienst af te nemen.

Waar te beginnen?

Het ligt helemaal aan jou waarmee je wilt beginnen. Wij weten namelijk niet wat jij momenteel al doet, maar wij kunnen jou zeker helpen bij alle online uitdagingen. Neem hiervoor contact met ons op zodat wij samen kunnen kijken hoe wij jouw online aanwezigheid kunnen verbeteren!